Kern IoT megoldások és rendszerek. 4G LTE NB-IoT LoRa GPS Bluetooth

kkl4pywahslvhsm7t9mb69k5rfki80

Robustel vs. elektromos autótöltők 

18.10.19 09:49 AM Comment(s) By peterkelecsenyi

Az elektromos kültéri vagy beltéri töltőállomás hálózatot (mind egyedi felhasználásra, mind pedig intézmények, vállalatok számára) üzemeltetni kell. Ez az üzemeltetés azonban nemcsak a műszaki vonatkozású, hanem elszámolási és számlázási kérdéseket is felvet. A töltőoszlopok nagy megbízhatóságú ipari PC-vel szereltek, és a nyílt OCPP adatbázisuk integrálható meglévő vállalatirányítási szoftverekbe (pl, SAP, Oracle), parkolóházi elszámoló szoftverekbe, vagy akár egy áram- vagy mobiltelefon hálózat szolgáltatók számlázási rendszerébe. A fontosabb távoli paraméterek folyamatos monitorozása pedig lehetővé teszi a megelőző karbantartásokat, illetve, hiba esetén a szerviz gyors bevatkozását.

A töltőoszlopok kommunikációképesek (3G, CDMA vagy Ethernet) és egy központi felügyeleti rendszerrel kapcsolódhatnak össze. A Robustel R3000-L4L iprari routere már önmagában is lehetővé teszi a fent leírt funkciók (monitoring és elszámolás) megvalósítását. Mindezt kiegészítve az RCMS szolgáltatásaival(itt olvashat a gyakorlati felhasználásról), nyomon követhetővé válik minden  egyes töltő rendelkezésre állása, töltési hozzáférésének engedélyezése/tiltása, hibajelzések statisztikák, karbantartási és szervizigény pontos nyomonkövetése és a szükséges beavatkozás megtétele, biztosítva így az optimális üzemelés és üzemeltetés alapjait. 

Többféle típusú elektromos autó létezik (HEV, PHEV, FEV), és ezek többféle csatlakozóval lehetnek ellátva, így az elektromos töltőállomásokon kialakított csatlakozó aljzatok típusa is többféle lehet, valamint a teljes töltési idő is jármű típusonként eltérhet az akkumulátor kapacitástól függően.

A Pike Research piackutató cég előrejelzése alapján globálisan a jelenlegi 114 000-ről 5,2 millióra nő az elektromos autók száma 2017-ig, az ezzel párhuzamosan kiépülő infrastruktúra pedig több milliárd dolláros üzletet jelent. Az elektromos autózás elterjedése csak akkor lehetséges, ha a töltőinfrastruktúra is kiépül, és a váltakozó áramú megoldás helyett ultragyors egyenáramú töltőt alkalmaznak, amely az előbbi nyolc órás töltési idővel szemben mindössze 15-30 perc alatt képes menetkészre feltölteni egy elektromos autó akkumulátorát.

2018-ban Magyarországon 1.284 elektromos autót helyeztek forgalomba, ez önmagában annyi, mint Csehországban és Lengyelországban együttesen, sőt négyszer annyi, mint ahány elektromos autót például Szlovákiában üzembe helyeztek. Elektromos autóból hazánkban jelenleg Budapesten és a környező településeken üzemel a legtöbb, a környezetkímélő járművek elterjedésének egyik akadálya a hézagos töltőállomás-hálózat, alig 500 közösségi töltőállomás működik Magyarországon, a legtöbb alacsony teljesítményű készülék formájában.


A Belügyminisztérium nyilvános adatai alapján 2019. január 31-én 10.036 darab elektromos autó szerepelt a hatóság nyilvántartásában; a várakozások szerint, 5 év múlva a szám 30 000 darabra nőhet majd. A futásteljesítmény alapján kalkulált jövőbeni közösségi töltőszám 2300-2400 egységet mutat, melyekből 735 várhatóan villámtöltő formájában segíti majd az elektromos autóval való utazást. 

További információt kérek!

Date/Time: